mercoledì 18 settembre 2013

MIRRORMOON E I SANTA RAGIONE_collettivo da Biennale_testimoni neoludici

Li avevamo portati alla Biennale di Venezia nel 2011, Matteo Bittanti e Domenico Quaranta avevano scritto nella sezione 'Italians do it better!!' di Neoludica-Art is a Game, edito da Skira per la cura di Debora Ferrari e Luca Traini. Paolo Della Corte, il fotografo che ci ha seguito per tutto il progetto essendo anche lui artista del gruppo, li ha fotografati nei loro momenti progettuali già nel 2010.

Fotonica, 2010, Santa Ragione, foto di Paolo Della Corte (C) 

Ora, dopo concorsi e premi, il nuovo progetto è pronto e il nuovo gioco, presentato anche da Amy-d  a Milano in giugno, è uscito su Steam e noi siamo neoludicamente felici.

MirrorMoon EP è un adventure in prima persona che ha come tema il perdersi in un mondo misterioso, e apparentemente abbandonato. Autori Paolo Tajè, Pietro Righi Riva e Nicolò Tedeschi (Santa Ragione).
E' anche un gioco su posti irraggiungibili e sullo spazio infinito. Usando strumenti simili ad armi trovati sulla superficie del pianete, il giocatore può orientarsi sul pianeta spoglio. La connessione con il suo satellite e le limitate azioni date a disposizione del giocatore sono la chiave per risolvere il mistero.
MirrorMoon interface

Il gioco è stato mostrato nel 2012 ai festival Fantastic Arcade di Austin e IndieCade a Los Angeles. Nel 2013 è stato selezionato come finalista nella categoria Nuovo Award nell'Independent Games Festival, primo gioco italiano ad essere selezionato in una categoria principale di questo prestigioso festival.






MirrorMoon EP is a game about mystery, discovery and exploration set in outer space.  Players’ space travels begin on a red planet and its unique moon and extend across galaxies. The single player portion of MirrorMoon EP blends adventure and exploration with navigation-based puzzle solving. The multiplayer of MirrorMoon EP lets players share Galaxy Maps with other players: the first explorers to land on a planet will be able to name its Star System and that name will be forever bound to the star for any other fellow traveler who encounters it.


Each Galaxy consists of a thousand Systems: it will be possible to fully discover the mysteries of MirrorMoon EP only while collaborating with other players.


Through the apparently indecipherable cockpit of an unknown spacecraft, players will be able to locate and travel to mysterious planets. Each planet has artifacts, buildings, and puzzles on its surface, hidden in astonishing low-poly sceneries. MirrorMoon EP is about solitude and the subtle thrill of feeling lost; it’s a tribute to space.


The soundtrack of MirrorMoon EP was composed by six amazing electronica artists Michael Manning, Nicolò Sala, Eric Hopton, Marco Adamoli, Ella Guro, Keith W. Blackwell and Sine Waver. They put together a total of 24 tracks and more than 30 minutes of original music. The soundtrack will be available in the next few weeks via BandCamp.




MirrorMoon was nominated for the Nuovo Award for innovation in games at Independent Game Festival 2013and was also part of the Official IndieCade and Fantastic Arcade 2012 selections. Since then, MirrorMoon has grown considerably. MirrorMoon EP stands for Extended Play, representing all the new content that we added on this final release.
MirrorMoon EP was recently selected as part of the main showcase at Fantastic Arcade 2013.

- Platforms: WIN, MAC, LINUX available on Steam and DRM free through Humble Store
- Price:  $9.99 $8.99 [launch sale, 10% off during the first week after launch]


Santa Ragione alla Biennale di Venezia con Fotonica

Paolo Tajè, game designer

"The first rediscover, in Fotonica (2011), geometric abstraction and the aesthetics of the first 3D simulations, used to design a game focused on traveling and exploring a metaphysical environment. [...] 
But video games are not just cultural artifacts: they are also a culture itself, a cult, a vice and a disease, a new way of living in symbiosis with the machine, and to adapt to it. For this reason, the world of gamers is interesting for artists as much as the world of videogames: in gamers they see, on the one hand, the revival of ancestral patterns, such as that of the mystic and the prayer; and, on the other hand, the prototype of a new stage of evolution (or involution) of the homo sapiens". 

(Domenico Quaranta in Neoludica, 2011)


SANTA RAGIONE           
Santa Ragione is a micro game design studio based in Milan, founded by Pietro Righi Riva and Nicolò Tedeschi. Previous notable works include the board game Escape From the Aliens in Outer Space, the arcade running gameFotonica, and Street Song, a music-inspired game created in collaboration with Kill Screen and Pitchfork.
MirrorMoon EP was developed in collaboration with Italian game designer Paolo Tajé.

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Press Contact: info@santaragione.com



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